FKC - Klachtenregistratie
Hier vindt u een beschrijving van gegevensverwerking FKC - Klachtenregistratie in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming(AVG), met als doel:
Klachten afhandelen en rapporteren (Algemene wet bestuursrecht, H9)Taak van algemeen belang
Betrokkene en gegevens
Van wie worden welke gegevens verwerkt en wat is het doel hiervan.
Contactpersonen farmaceutische industrie
- Gegevens: Naam contactpersoon Naam firma e-mailadres Telefoonnummer
- Verzameldoel: Klachten afhandelen en rapporteren
- Bewaartermijn: 7 jaar. Met uitzondering van klachten die via de Nationale Ombudsman bij het aCBG binnenkomen wegens ontevredenheid over de afhandeling in eerste aanleg door het aCBG. Dergelijke klachten worden bewaard (Nationaal Archief).
- Bron: Betrokkene
-
Betrokkenen waren verplicht deze gegevens aan te leveren.
Gevolgen bij het niet aanleveren: Dan geen communicatie en klachtafhandeling mogelijk
Burgers
- Gegevens: Naam (Adres) e-mailadres (Telefoonnummer)
- Verzameldoel: Klachten afhandelen en rapporteren
- Bewaartermijn: 7 jaar. Met uitzondering van klachten die via de Nationale Ombudsman bij het aCBG binnenkomen wegens ontevredenheid over de afhandeling in eerste aanleg door het aCBG. Dergelijke klachten worden bewaard (Nationaal Archief).
- Bron: Betrokkene
-
Betrokkenen waren verplicht deze gegevens aan te leveren.
Gevolgen bij het niet aanleveren: Dan geen afhandeling van klachten mogelijk
-
Bijzondere persoonsgegevens
- Gegevens over gezondheid
Automatische besluitvorming
Er is geen sprake van besluitvorming over persoonsgegevens op basis van automatisch verwerkte gegevens.
Ontvangers
Gegevens worden verstrekt aan onderstaande 'ontvangers'.
- CBG-medewerkers
Doorgifte buiten EU
Er is geen sprake van doorgifte van persoonsgegevens aan één of meer landen buiten de Europese Unie of aan een internationale organisatie.