Voorlichten klant

Hier vindt u een beschrijving van gegevensverwerking Voorlichten klant in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming(AVG), met als doelen:

  • Melding ontvangen: er wordt een issue gemeld of een verzoek ingediend voor een voorlichtingsactie (vaak o.b.v. klantsignaal)
    Uitvoering overeenkomst
  • Beoordelen gebeurtenis: Steekproeven nemen in bronsystemen, uitlijstingen maken en analyseren, matchen met verzendplanning. Impactanalyse
    Gerechtvaardigd belang. Optimalisatie van de dienstverlening aan de klant.
  • Terugkoppelen reden geen actie: Terugkoppelen aan melder dat er geen voorlichtingsactie zal plaatsvinden. Of aangeven dat gegevens onvolledig zijn
    Gerechtvaardigd belang. Optimalisatie dienstverlening aan de klant.
  • Inhoudelijk afstemmen met procesdeskundigen: Doelgroepen bepalen, oplossing bepalen, op groepsniveau klantsituatie analyseren (waar nodig steekproeven voor detailafstemming)
    Gerechtvaardigd belang. Optimalisatie dienstverlening aan de klant.
  • Formuleren boodschap: O.b.v. oplossing per klantsituatie, de juiste boodschap per doelgroep opstellen
    Gerechtvaardigd belang. Optimalisatie dienstverlening aan de klant.
  • Bepalen actie: Keuze maken voor passende aanpak bij benoemde klantgroepen en -situaties
    Vitaal belang betrokkene. Optimalisatie dienstverlening aan de klant.
  • Toetsen actie met uitvoerder: Uitvoerbaarheid actie beoordelen
    Vitaal belang betrokkene. Optimalisatie dienstverlening aan de klant.
  • Toetsen actie met uitvoerder: Uitvoerbaarheid actie beoordelen
    Gerechtvaardigd belang. Optimalisatie dienstverlening aan de klant.
  • Uitvoeren actie: Gegevens aanleveren bij uitvoerder(s), eventueel richtlijnen. Gaat om: repro voor brieven, KCC voor bellen, Dataverkeer voor plaatsen contactmomenten indien nodig
    Gerechtvaardigd belang. Optimalisatie dienstverlening aan de klant.
  • (Responsmeting): Klantlijst matchen met rapportage klantcontacten. Diepere analyse klantgegevens o.b.v. steekproef
    Uitvoering overeenkomst. Optimalisatie dientverlening aan de klant

Betrokkene en gegevens

Van wie worden welke gegevens verwerkt en wat is het doel hiervan.

Klanten van het CAK

  • Gegevens: BSN
  • Verzameldoel: Identificatie klant.
  • Bewaartermijn: 2 jaar na niet meer actief als klant
  • Bron: De klant of diens wettelijk vervanger.
  • Betrokkenen waren verplicht deze gegevens aan te leveren.
    Gevolgen bij het niet aanleveren: Als de identificatie niet positief kan worden afgerond mag er geen informatie over het dossier worden gegeven.
  • Gegevens: NAW-gegegevens
  • Verzameldoel: Communicatie met de klant
  • Bewaartermijn: Tot 2 jaar nadat klant niet meer actief is
  • Bron: Gemeente, zorgaanbieder, belastingdienst.
  • Betrokkenen waren niet verplicht deze gegevens aan te leveren.
  • Gegevens: Contactgegevens: postadres, telefoonnummer, emailadres
  • Verzameldoel: Communicatie met de klant
  • Bewaartermijn: Bewaartermijn Tot 2 jaar na niet meer actief als klant.
  • Bron: Betrokkene
  • Betrokkenen waren niet verplicht deze gegevens aan te leveren.
  • Gegevens: Zorggegevens, Financiele gegevens, schuldpositie, betalingen, rekeningnummers.
  • Verzameldoel: Uitvoeren kerntaken wettelijke regelingen
  • Bewaartermijn: Gelijk aan bewaartermijn dossier.
  • Bron: Betrokkene
  • Betrokkenen waren niet verplicht deze gegevens aan te leveren.
  • Bijzondere persoonsgegevens

    • Gegevens over gezondheid

Contactpersonen (bijv. waarnemende familieleden of andere relaties. Geen wettelijke basis voor de waarneming).

  • Gegevens: Contactgegevens Verzameldoel Routeren van uitingen.
  • Verzameldoel: Routeren van uitingen.
  • Bewaartermijn: Bewaartijd is gelijk aan bewaartijd dossier client.
  • Bron: Betrokkene
  • Betrokkenen waren niet verplicht deze gegevens aan te leveren.

Vertegenwoordigers (wettelijk) van de klant

  • Gegevens: Contactgegevens vertegenwoordiger
  • Verzameldoel: Routeren uitingen CAK
  • Bewaartermijn: Bewaartijd is gelijk aan bewaartijd dossier client.
  • Bron: Betrokkene
  • Betrokkenen waren niet verplicht deze gegevens aan te leveren.
  • Gegevens: Contactpersonen (bijv. waarnemende familieleden of andere relaties. Geen wettelijke basis voor de waarneming).
  • Verzameldoel: Contactgegevens Routeren van uitingen. Bron Verplichte levering Nee
  • Bewaartermijn: Bewaartijd is gelijk aan bewaartijd dossier client.
  • Bron: Betrokkene
  • Betrokkenen waren niet verplicht deze gegevens aan te leveren.

Contactpersonen (bijv. waarnemende familieleden of andere relaties. Geen wettelijke basis voor de waarneming).

  • Gegevens: Contactgegevens
  • Verzameldoel: Verzameldoel Routeren van uitingen.
  • Bewaartermijn: Bewaartermijn Bewaartijd is gelijk aan bewaartijd dossier client.
  • Bron: Betrokkene
  • Betrokkenen waren niet verplicht deze gegevens aan te leveren.
  • Gegevens: Contactgegevens Bijzondere gegevens - Geen
  • Verzameldoel: Routeren van uitingen
  • Bewaartermijn: Bewaartijd is gelijk aan bewaartijd dossier client.
  • Bron: Betrokkene
  • Betrokkenen waren niet verplicht deze gegevens aan te leveren.

Vertegenwoordigers (wettelijk) van de klant

  • Gegevens: Contactgegevens vertegenwoordiger
  • Verzameldoel: Routeren uitingen CAK
  • Bewaartermijn: Bewaartijd is gelijk aan bewaartijd dossier client.
  • Bron: Betrokkene
  • Betrokkenen waren verplicht deze gegevens aan te leveren.
    Gevolgen bij het niet aanleveren: Dan kan betrokkene niet als zaakwaarnemer worden aangemerkt.
  • Bijzondere persoonsgegevens

    • Persoonsgegevens waaruit het lidmaatschap van een vakbond blijkt

Automatische besluitvorming

Er is geen sprake van besluitvorming over persoonsgegevens op basis van automatisch verwerkte gegevens.

Ontvangers

Gegevens worden verstrekt aan onderstaande 'ontvangers'.

  • CAK medewerkers Klant Vertegenwoordigers (wettelijke) van de klant Vertegenwoordiger klant (niet wettelijke basis

Doorgifte buiten EU

Er is geen sprake van doorgifte van persoonsgegevens aan één of meer landen buiten de Europese Unie of aan een internationale organisatie.

 

Verantwoordelijke

Jacqueline van den Burg, Manager Strategie en Beleid bij het CAK

Bezoekadres

Pr. Beatrixlaan 7
2595AK DEN HAAG
NEDERLAND

Referentie

Verwerkingsnummer: M7624
Type: Primair