(7.4) Afhandeling klachten van externe m.b.t. medewerkers ISZW
Hier vindt u een beschrijving van gegevensverwerking (7.4) Afhandeling klachten van externe m.b.t. medewerkers ISZW in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming(AVG), met als doel:
Afhandelen van klachten over Inspectie SZW als organisatie of individuele medewerkers van de Inspectie SZW (volgens Awb). Deze klachten komen van mensen of bedrijven buiten de Inspectie SZW.Taak van algemeen belang
Betrokkene en gegevens
Van wie worden welke gegevens verwerkt en wat is het doel hiervan.
Klager
- Gegevens: NAW-gegevens + alle informatie omtrent klacht inclusief uitkomst (gegrond - ongegrond - onbeslist).
- Verzameldoel: Afhandelen van klachten over Inspectie SZW als organisatie of individu.. lees verder bij doel(en) van verwerkingen.
- Bewaartermijn: De gegevens omtrent afhandeling van de klacht worden opgeslagen in Digidoc waar een bewaartermijn van 20 jaar aangehouden wordt. Wanneer de klacht gegrond is, wordt een aantekening gemaakt in het P-dossier van de medewerker waar een bewaartermijn van 7 jaar na uitdiensttreding aangehouden wordt. Verder is er een Excel bestand met een overzicht van alle afgehandelde en lopende klachten. Dit bestand is opgeslagen in DIWI en hier wordt geen bewaartermijn aangehouden.
- Bron: Betrokkene
- Betrokkenen waren niet verplicht deze gegevens aan te leveren.
Medewerker van Inspectie SZW waar klacht betrekking op heeft
- Gegevens: Naam + functie + alle informatie m.b.t. klacht inclusief uitkomst (gegrond - ongegrond - onbeslist)
- Verzameldoel: Afhandelen van klachten over Inspectie SZW als organisatie of individu.. lees verder bij doel(en) van verwerkingen.
- Bewaartermijn: De gegevens omtrent afhandeling van de klacht worden opgeslagen in Digidoc waar een bewaartermijn van 20 jaar aangehouden wordt. Wanneer de klacht gegrond is en er wordt een aantekening gemaakt in het P-dossier van de medewerker waar een bewaartermijn van 7 jaar na uitdiensttreding aangehouden wordt.
- Bron: Klager kan naam medewerker en informatie omtrent klacht aanleveren.
- Betrokkenen waren niet verplicht deze gegevens aan te leveren.
Medewerkers Inspectie SZW betrokken bij (eventuele) hoorzitting
- Gegevens: Naam + functie
- Verzameldoel: Afhandelen van klachten over Inspectie SZW als organisatie of individu.. lees verder bij doel(en) van verwerkingen.
- Bewaartermijn: De gegevens omtrent afhandeling van de klacht worden opgeslagen in Digidoc waar een bewaartermijn van 20 jaar aangehouden wordt. Wanneer de klacht gegrond is en er wordt een aantekening gemaakt in het P-dossier van de medewerker waar een bewaartermijn van 7 jaar na uitdiensttreding aangehouden wordt. Verder is er een Excel bestand met een overzicht van alle afgehandelde en lopende klachten. Dit bestand is opgeslagen in DIWI en hier wordt geen bewaartermijn aangehouden.
- Bron: Andere medewerkers binnen de Inspectie SZW.
- Betrokkenen waren niet verplicht deze gegevens aan te leveren.
Automatische besluitvorming
Er is geen sprake van besluitvorming over persoonsgegevens op basis van automatisch verwerkte gegevens.
Ontvangers
Gegevens worden verstrekt aan onderstaande 'ontvangers'.
- Team manager van de medewerker van de Inspectie SZW waar klacht betrekking op heeft.
- Bij formele afhandeling van een klacht kan een hoorzitting worden gehouden, waarbij het betreffende vakgroephoofd aanwezig is. Er kan ook een vertegenwoordiger van de klager bij aanwezig zijn. Verder is een directiesecretaris aanwezig, de betreffende medewerker van de Inspectie SZW en de teammanager van de medewerker. Uiteindelijk zal een beslissing worden genomen door de directeur M&M. Bovengenoemde personen ontvangen dus de persoonsgegevens.
Doorgifte buiten EU
Er is geen sprake van doorgifte van persoonsgegevens aan één of meer landen buiten de Europese Unie of aan een internationale organisatie.