DC - Uitvoeren klanttevredenheidsonderzoek Informatieloket

Hier vindt u een beschrijving van gegevensverwerking DC - Uitvoeren klanttevredenheidsonderzoek Informatieloket in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming(AVG), met als doel:

Uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek om te onderzoeken hoe de ACM met het informatieloket haar wettelijke taak om voorlichting te geven over de rechten en plichten van consumenten uitvoert.
Taak van algemeen belang. O.g.v. art. 2 lid 3 Instellingswet ACM heeft de ACM de taak voorlichting te geven over de rechten en plichten van consumenten. Zij maakt daarbij gebruik van een informatieloket. Daarnaast dient de ACM o.g.v. art. 6 Dienstenwet te zorgen voor de inrichting, instandhouding, werking en beveiliging van een informatiepunt. Dit informatiepunt dient gemakkelijk langs elektronische weg bereikbaar te zijn. Het onderzoek is om te bepalen of de ACM in voldoende mate aan deze wettelijke taken voldoet.

Betrokkene en gegevens

Van wie worden welke gegevens verwerkt en wat is het doel hiervan.

Personen die contact opnemen met ACM Consuwijzer of het Bedrijvenloket.

  • Gegevens: e-mailadres en registratienummer
  • Verzameldoel: Uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek om te onderzoeken of het ACM informatieloket in voldoende mate voorziet in de behoefte van de consument.
  • Bewaartermijn: Als betrokkene niet meedoet aan het klanttevredenheidsonderzoek, dan worden de betreffende persoonsgegevens 8 weken bewaard. Als betrokkene wel meedoet aan het klanttevredenheidsonderzoek, dan worden de betreffende persoonsgegevens 3 maanden bewaard.
  • Bron: Het e-mailadres is afkomstig van personen die contact opnemen met ACM Consuwijzer of Bedrijvenloket. Het registratienummer wordt automatisch aangemaakt door het Klantcontact- en Registratie Systeem
  • Betrokkenen waren niet verplicht deze gegevens aan te leveren.

Automatische besluitvorming

Er is geen sprake van besluitvorming over persoonsgegevens op basis van automatisch verwerkte gegevens.

Ontvangers

Gegevens worden verstrekt aan onderstaande 'ontvangers'.

  • De adviseur klantcontactprocessen en adviseur kwaliteit van de ACM hebben toegang tot de informatie omdat er rapportages beschikbaar worden gesteld.
  • Klantcontact Monitor B.V. (hierna ook: KCM)

Doorgifte buiten EU

Er is geen sprake van doorgifte van persoonsgegevens aan één of meer landen buiten de Europese Unie of aan een internationale organisatie.

 

Verantwoordelijke

Autoriteit Consument en Markt, namens deze de directeur van de directie Consumenten

Bezoekadres

Muzenstraat 41
2511WB Den Haag
NEDERLAND

Postadres

Postbus 16326
2500BH Den Haag
NEDERLAND

Referentie

Verwerkingsnummer: M9044
Type: Primair