SEPP Subsidieregeling Elektrische Personenauto's Particulieren
Hier vindt u een beschrijving van gegevensverwerking SEPP Subsidieregeling Elektrische Personenauto's Particulieren in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming(AVG), met als doelen:
-
1. Controle op de juiste identiteit van de particuliere aanvrager.
2. Ophalen van de juiste basisgegevens van de particuliere aanvrager.
3. Eenduidig vastleggen dat een particulier gebruik maakt van de subsidieregeling.
4. Controle of deze particuliere aanvrager niet eerder subsidie binnen deze regeling reeds heeft ontvangen.
5. Controle of deze particuliere subsidie-ontvanger recht op subsidie behoudt gedurende instandhoudingsperiode (minimale bezits-/leaseduur e-personenauto) vanuit M&O.
Wettelijke verplichting. De onderbouwing van deze specifieke taak en wettelijke verplichting vloeit voort uit de “Subsidieregeling elektrische personenauto’s particulieren” die gekoppeld is aan de Kaderwet subsidies IenW (https://wetten.overheid.nl/BWBR0032789/2015-07-01).
-
6. Indien nodig contact kunnen leggen met de subsidieaanvrager, het autobedrijf of leasemaatschappij waar de e-personenauto is gekocht c.q. geleaset.
7. Controle bij vaststelling of de voertuigkenmerken in het kentekenregister bij de RDW, behorende bij het gesubsidieerde voertuig, overeenkomen met de kenmerken die zijn opgegeven bij de aanvraag en subsidieverlening.
Wettelijke verplichting. De onderbouwing van deze specifieke taak en wettelijke verplichting vloeit voort uit de “Subsi-dieregeling elektrische personenauto’s particulieren” die gekoppeld is aan de Kaderwet subsi-dies IenM (https://wetten.overheid.nl/BWBR0032789/2015-07-01).
-
9. Periodieke controle of de subsidie-ontvanger ook kentekenhouder blijft van het gesubsidieerde voertuig. geregistreerd in het kentekenregister bij de RDW gedurende de in de regeling vereiste periode.
10. Versturen van een betalingsvoorstel aan de huisbank van RVO.nl voor het overboeken van het subsidie geldbedrag aan de particuliere aanvrager.
Wettelijke verplichting. De onderbouwing van deze specifieke taak en wettelijke verplichting vloeit voort uit de “Subsidieregeling elektrische personenauto’s particulieren” die gekoppeld is aan de Kaderwet subsidies IenW (https://wetten.overheid.nl/BWBR0032789/2015-07-01).
-
11. Versturen van een incassoverzoek aan de bank van de aanvrager voor het teveel uitgekeerde subsidiegeld wanneer de subsidieontvanger niet meer de kentekenhouder is van de e-personenauto binnen de in regeling vereiste periode.
12. Behandelen van het bezwaar en/of beroepsprocedures.
13. Uitvoeren van (financiële) controles, audits en het afleggen van verantwoording over de uitvoering van de subsidierege-ling (waar mogelijk geanonimiseerd of gepseudonimiseerd).
Wettelijke verplichting. De onderbouwing van deze specifieke taak en wettelijke verplichting vloeit voort uit de “Subsidieregeling elektrische personenauto’s particulieren” die gekoppeld is aan de Kaderwet subsidies IenW (https://wetten.overheid.nl/BWBR0032789/2015-07-01).
-
14. Opstellen van managementinformatie, waaronder het samenstellen van rapportages en overzichten (waar mogelijk geanonimiseerd of gepseudonimiseerd).
15. Nakomen van de verplichtingen uit de Archiefwet.
16. Uitvoeren van (wetenschappelijk) onderzoek, statistiek of beleidsverbetering, waaronder beleidsevaluatie met betrek-king tot de effectiviteit van de regelingen en onderzoek naar klanttevredenheid.
Wettelijke verplichting. De onderbouwing van deze specifieke taak en wettelijke verplichting vloeit voort uit de “Subsidieregeling elektrische personenauto’s particulieren” die gekoppeld is aan de Kaderwet subsidies IenW (https://wetten.overheid.nl/BWBR0032789/2015-07-01).
Betrokkene en gegevens
Van wie worden welke gegevens verwerkt en wat is het doel hiervan.
Subsidie-aanvrager
- Gegevens: Achternaam, geboortenaam, voor-na(a)m(en), voorletters, BSN-nummer, woonadres en - plaats, correspondentieadres, telefoonnummer, Emailadres, kenteken van het gesubsidieerde object, Bankrekening-nummer (IBAN)
- Verzameldoel: Beoordelen aanvraag, ver-lenen subsidie, vast-stellen subsi-die, controleren nalevingseisen en wijzigen van de subsidievast-stelling.
- Bewaartermijn: Voor DigID-bevragingen wordt een standaard termijn van 5 jaar gehanteerd. Subsidie-aanvragers waarvan aanvraag wordt afgewezen: maximaal 1 maand tot na de afhandeling van de bezwaar- of beroepsprocedure bij de rechtbank. Subsidie-aanvragers waarvan aanvraag wordt toegewezen: maximaal 36 maanden (aanschaf) respectievelijk 48 maanden (lease) maanden na vaststelling van de van de subsidie.
- Bron: Betrokkene
-
Betrokkenen waren verplicht deze gegevens aan te leveren.
Gevolgen bij het niet aanleveren: Ja, anders geen mogelijkheid om subsidie aan te vragen en ont-vangen
Automatische besluitvorming
Er is geen sprake van besluitvorming over persoonsgegevens op basis van automatisch verwerkte gegevens.
Ontvangers
Gegevens worden verstrekt aan onderstaande 'ontvangers'.
- De RVO verwerkt in opdracht IenW de subsidie aanvragen in hun eigen administratie, er worden geen persoonsgegevens vanuit deze administratie aan anderen ontvangers (bijv. belastingdienst of ministerie) verstrekt.
Doorgifte buiten EU
Er is geen sprake van doorgifte van persoonsgegevens aan één of meer landen buiten de Europese Unie of aan een internationale organisatie.