Afhandelen klachten
Hier vindt u een beschrijving van gegevensverwerking Afhandelen klachten in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming(AVG), met als doel:
Het formeel en inhoudelijk afhandelen van klachten over het handelen van DUO, dan wel een persoon, onder verantwoordelijkheid van DUO.Taak van algemeen belang. Algemene wet bestuursrecht hoofdstuk 9, artikelen 9:2, 9:9 en 9:12
Betrokkene en gegevens
Van wie worden welke gegevens verwerkt en wat is het doel hiervan.
Gemachtigde(n)
- Gegevens: Naam, adresgegevens, mailadres, postadres.
- Verzameldoel: Het kunnen ontvangen en behandelen van de klacht van de persoon die de gemachtigde vertegenwoordigt.
- Bewaartermijn: 5 jaar na afhandeling. Generieke selectielijst OCW (DUO 10.3)
- Bron: Betrokkene
- Betrokkenen waren niet verplicht deze gegevens aan te leveren.
Klager(s)
- Gegevens: Naam, woonadres en mailadres
- Verzameldoel: Het formeel en inhoudelijk kunnen afhandelen van de klacht danwel kunnen communiceren met klager over klacht en afhandeling hiervan.
- Bewaartermijn: 5 jaar na afhandeling. Generieke selectielijst OCW (DUO 10.3)
- Bron: Betrokkene
-
Betrokkenen waren verplicht deze gegevens aan te leveren.
Gevolgen bij het niet aanleveren: Dan kan de klacht niet in behandeling worden genomen.
Automatische besluitvorming
Er is geen sprake van besluitvorming over persoonsgegevens op basis van automatisch verwerkte gegevens.
Ontvangers
Gegevens worden verstrekt aan onderstaande 'ontvangers'.
- Nationale ombudsman - Algemene wet bestuursrecht art. 9:31
Doorgifte buiten EU
Er is geen sprake van doorgifte van persoonsgegevens aan één of meer landen buiten de Europese Unie of aan een internationale organisatie.