Klachtbehandeling - Spoorvervoer
Hier vindt u een beschrijving van gegevensverwerking Klachtbehandeling - Spoorvervoer in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming(AVG), met als doel:
Het behandelen van klachten omtrent het marktgedrag van ondernemingen op de spoorvervoersmarkt.Taak van algemeen belang. Artikel 71 Spoorwegwet
Betrokkene en gegevens
Van wie worden welke gegevens verwerkt en wat is het doel hiervan.
Contactpersonen van spoorondernemingen (eventueel gemachtigde).
- Gegevens: Contactgegevens waaronder begrepen maar niet beperkt tot NAW-gegevens, e-mailadres en/of telefoonnummer, en functie.
- Verzameldoel: Het behandelen van klachten omtrent het marktgedrag van ondernemingen op de spoorvervoersmarkt. Deze persoonsgegevens worden gebruikt om te kunnen communiceren met de contactpersonen.
- Bewaartermijn: 15 jaar na onherroepelijk worden besluit of afsluiten zaak.
- Bron: De betrokken contactpersonen leveren zelf de gegevens aan.
- Betrokkenen waren niet verplicht deze gegevens aan te leveren.
Zaakbehandelaars en overige betrokken medewerkers binnen de ACM.
- Gegevens: Contactgegevens, waaronder begrepen maar niet beperkt tot telefoonnummer en/of e-mailadres, functie, en eventuele correspondentie.
- Verzameldoel: Het behandelen van klachten omtrent het marktgedrag van ondernemingen op de spoorvervoersmarkt.
- Bewaartermijn: 15 jaar na onherroepelijk worden besluit of afsluiten zaak.
- Bron: De ACM
- Betrokkenen waren niet verplicht deze gegevens aan te leveren.
Automatische besluitvorming
Er is geen sprake van besluitvorming over persoonsgegevens op basis van automatisch verwerkte gegevens.
Ontvangers
Gegevens worden verstrekt aan onderstaande 'ontvangers'.
- Intern: Medewerkers ACM, waaronder medewerkers van de Directie Telecom, Vervoer en Post.
- Extern: derde belanghebbenden
Doorgifte buiten EU
Er is geen sprake van doorgifte van persoonsgegevens aan één of meer landen buiten de Europese Unie of aan een internationale organisatie.