18 verwerkingen

Vul zoekcriteria in

Vul hier een trefwoord in waarop u wilt filteren.

Selecteer hier de organisatie waarop u wilt filteren.

Selecteer hier het organisatieonderdeel waarop u wilt filteren.

Selecteer hier het onderwerp waarop u wilt filteren.

Selecteer hier het type waarop u wilt filteren.

Sorteren op: Verwerking / Organisatie / Onderdeel / Nummer

Klachtbehandeling - Spoorvervoer

Het behandelen van klachten omtrent het marktgedrag van ondernemingen op de spoorvervoersmarkt.

Organisatie: Autoriteit Consument en Markt / Directie Telecom, Vervoer en Post
Verwerkingsnummer: M7360
Type: Primair

Toezicht art. 24 Mededingingswet in de Telecom, Vervoer en Postmarkt

Toezichthouden op de naleving van de Mededingingswet waaronder begrepen maar niet beperkt tot: onderzoek naar misbruik economische machtspositie in de Telecom, Vervoer en Postmarkt.

Organisatie: Autoriteit Consument en Markt / Directie Telecom, Vervoer en Post
Verwerkingsnummer: M7361
Type: Primair

Verzoeken o.g.v. art. 24 Mededingingswet in de telecom, vervoer en postmarkt

Het behandelen van verzoeken op grond van de Mededingingswet, waaronder begrepen maar niet beperkt tot herzieningsverzoeken, handhavingsverzoeken en informele zienswijzen binnen de telecom-, vervoer- en postmarkt.

Organisatie: Autoriteit Consument en Markt / Directie Telecom, Vervoer en Post
Verwerkingsnummer: M7362
Type: Primair

Klachtbehandeling – EU-Zeehavenverordening

Het behandelen van klachten tegen havenbeheerders en havendienstaanbieders in de Nederlandse zeehavens over de wijze waarop deze partijen aan de verplichtingen van de EU-Zeehavenverordening voldoen.

Organisatie: Autoriteit Consument en Markt / Directie Telecom, Vervoer en Post
Verwerkingsnummer: M9407
Type: Primair

Toepassing Wet Bibob door N&R

Het gaat erom dat de ACM bij twijfel over de integriteit van de aanvrager of de nummerhouder kan vaststellen of er sprake is van een ernstig gevaar dat het aangevraagde of toegekende nummer zal worden of wordt gebruikt voor een strafbaar feit. Als dat het geval is, kan de ACM de aanvraag weigeren of het toegekende nummer intrekken. Deze beoordeling is niet mogelijk zonder dat de ACM over de gevraagde gegevens van betrokkenen beschikt en deze verwerkt.

Organisatie: Autoriteit Consument en Markt / Directie Telecom, Vervoer en Post
Verwerkingsnummer: M12139
Type: Primair

Aanmelding databemiddelingsdiensten (DGA)

Uitoefening van de wettelijke taken met betrekking tot de registratie van databemiddelingsdiensten als bedoeld in hoofdstuk III van de Data Governance Act (EU) 2022/868 (DGA). In de uitvoeringswet DGA is de ACM aangewezen als bevoegde autoriteit in Nederland.

Organisatie: Autoriteit Consument en Markt / Directie Telecom, Vervoer en Post
Verwerkingsnummer: M12395
Type: Primair

Detectie en monitoring P2B Verordening

Toezicht op de naleving van de P2B Vo. De absolute aantallen meldingen bij het bedrijvenloket zijn laag. We kunnen voor goed toezicht op de naleving van de P2B Verordening niet enkel varen op de meldingen van partners van platformen die ons weten te vinden. Daarnaast zien we dat in het algemeen op internet veel meldingen worden gedaan over problemen in de P2B-markt. Een speciaal ingerichte site voor partners van platformen geeft bij uitstek een goed inzicht in de problemen die zij ervaren.

Organisatie: Autoriteit Consument en Markt / Directie Telecom, Vervoer en Post
Verwerkingsnummer: M12563
Type: Primair

Toezicht en handhaving Digitaal

Toezicht en handhaving Platform-to-Business Verordening; hoofdstuk 3 en 4 Data Governance Act; Digital Services Act; en Data Act

Organisatie: Autoriteit Consument en Markt / Directie Telecom, Vervoer en Post
Verwerkingsnummer: M12564
Type: Primair

Ga naar