25 verwerkingen
Sorteren op: Verwerking / Organisatie / Onderdeel / Nummer
4 Behandelen bezwaar tegen besluit CCMO
De CCMO behandelt het bezwaarschrift van een belanghebbende indien deze een bezwaar indient tegen het besluit van de CCMO. Deze verwerking is onderdeel van het proces: Behandelen van bezwaar op een beslissing door een toetsingscommissie.
4 Behandeling van bezwaar tegen openbaarmaking CCMO-register
Kerngegevens van mensgebonden medisch-wetenschappelijk onderzoek dat in Nederland is beoordeeld door een erkende METC of de CCMO worden in het openbare CCMO-register geplaatst. Een jaar na einde onderzoek dienen de onderzoeksresultaten eveneens openbaar gemaakt worden. De CCMO behandelt bezwaren tegen de openbaarmaking van deze onderzoeksinformatie van medisch-wetenschappelijk onderzoek met mensen in het CCMO-register.
4 Behandeling van klachten over het handelen van de CCMO
De CCMO behandelt klachten over het handelen van de CCMO overeenkomstig de Klachtenregeling CCMO.
4 Behandeling van Wob-verzoeken
De CCMO behandelt verzoeken om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob).
6 Analyse van webstatistieken van bezoekers websites
De CCMO gebruikt webstatistieken om te begrijpen hoe bezoekers de websites gebruiken. Deze informatie helpt de websites te verbeteren, bijvoorbeeld door informatie aan te vullen of door het gebruikersgemak te verbeteren.
6 Afhandeling vragen via dienstpostbussen
De CCMO heeft als uitvoeringsorgaan een spilfunctie als (inter)nationale vraagbaak over medisch-wetenschappelijk onderzoek met mensen dat (mede) in Nederland wordt uitgevoerd. Vragen van correspondenten komen binnen via verschillende dienstpostbussen. Deze verwerking is onderdeel van het proces: Geven van voorlichting over de uitvoering en toepassing van de Wet medisch-wetenschappelijk onderzoek met mensen.
6 Publicaties op CCMO website
De CCMO publiceert de samenstelling van de CCMO commissie, secretariaat CCMO en de lokale erkende medisch-ethische toetsingscommissies op de website van de CCMO. Deze informatie is noodzakelijk voor de goede vervulling van de publiekrechtelijke taak, namelijk het creëren en bevorderen van transparantie naar en vertrouwen bij organisaties, burgers en communicatie met derden.
6 Relatiebeheer externe contacten
De CCMO onderhoudt contacten en communiceert met externe relaties, zoals ketenpartners, METC's, branche-organisaties, patiëntverenigingen, instellingen, andere (overheids) organisaties, leveranciers etc.
6 Research en monitoring van rapportages Social Media
De CCMO ontvangt wekelijkse rapportages van berichten op sociale media die worden verzameld op basis van vooraf gekozen steekwoorden. De verzamelde informatie helpt de publieke opinie te achterhalen over medisch-wetenschappelijk onderzoek en biedt inzicht in wat er in de buitenwereld speelt. Dit inzicht kan gebruikt worden om bijvoorbeeld de informatievoorziening op de website verder te optimaliseren of om via de eigen sociale-mediakanalen te reageren op berichten van sociale-mediagebruikers.
6 Vergaderingen met externen
De CCMO heeft regelmatig overleg met externen, zoals ketenpartners, commissieleden, voorzitters en secretarissen en andere belanghebbenden over praktische en juridische aspecten m.b.t. toetsing van medisch-wetenschappelijk onderzoek met mensen.