245 verwerkingen
Sorteren op: Verwerking / Organisatie / Onderdeel / Nummer
(5) Klachten en ongevallenmonitor
Analyse van trends en ontwikkelingen in klachten op het gebied van arbeidsomstandigheden en arbeidsongevallen waaronder de achtergrondkenmerken van slachtoffers en betrokken bedrijven. Dit ten behoeve van het beleid van de Inspectie SZW t.a.v. klachten en arbeidsongevallen.
(6) Onderzoek pilot zelfrapportage ongevalsonderzoek v1.1
Het doel van deze pilot is het leren van ongevallen, door werkgevers zelf onderzoek te laten doen naar ongevallen en daarover te laten rapporteren aan de Inspectie SZW. Er wordt onderzocht of de interventie (de pilot) de oorzaak is voor de gewenste output (bedrijven nemen maatregelen) en outcome (bedrijfsveiligheid verbetert). Om achter de oorzaak te komen is een vergelijking nodig tussen gevallen mét de vermeende oorzaak (pilot) en zónder de vermeende oorzaak (regulier onderzoek).
(7.4) Afhandeling klachten van externe m.b.t. medewerkers ISZW
Afhandelen van klachten over Inspectie SZW als organisatie of individuele medewerkers van de Inspectie SZW (volgens Awb). Deze klachten komen van mensen of bedrijven buiten de Inspectie SZW.
(7.4) Bevoegdheden BOA v1.1
Registratie van de verschillende bevoegdheden van de Bijzondere Opsporings Ambtenaars (BOA's) en Algemene Opsoporings Ambtenaars (AOA's) en toezichthouders in een register. Het bijhouden van dergelijke registers heeft als doel om medewerkers te kunnen wijzen op het aflopen van certificaten en bijhorende bevoegdheden ten einde te bewerkstelligen dat betreffende medewerkers de verantwoordelijkheid nemen om dergelijke certificeringen opnieuw te behalen.
(7.5) Business Intelligence v1.1
Centraal vastleggen van gegevens uit primaire systemen van de Inspectie SZW in de Datavault (DV) en het Datawarehouse (DWH) ten einde (interne) rapportages en analyses te generen. De BI-omgeving (DV en DWH) voorziet in de behoefte om de resultaten van de inspecties, alsmede de effecten van de inspecties in beeld te brengen.
(7.5) Servicedesk Informatievoorziening v1.1
Ten behoeve van digitale dienstverlening voor de medewerkers van de Inspectie SZW, zoals in/uit dienst treden van medewerkers, afhandelen van digitale aanvragen (bijvoorbeeld laptop, telefoon, etc.), beantwoorden van vragen m.b.t. hardware/software, etc.
(7.6) Leveren van gegevens aan Centrale Verificatie Unit (CVU) van de IND
Mede met behulp van deze gegevens beoordeelt de CVU aanvragen voor het verlengen van status van erkend referent door bedrijven die regelmatig kenniswerkers van buiten de EU aantrekken. Van het betreffende bedrijf wordt gekeken of in de periode van vijf jaar voorafgaand aan het verzoek overtredingen zijn geconstateerd op de WAV en/of de WML. Als dat het geval is wordt/worden de betreffende boeterapporten/boetebeschikkingen en/of uitkomsten van bezwaar en beroepsprocedures verstrekt aan de CVU.
(7.6) Leveren van gegevens aan de Belastingdienst
Met behulp van aangeleverde gegevens kan de Belastingdienst controleren of bedrijven met een boete WAV en/of WML de boete niet als bedrijfskosten opvoeren.
(7.6) Leveren van gegevens aan het Ministerie van Buitenlandse Zaken
De gegevensverwerking heeft op grond van art. 107 Vreemdelingenwet 2000 tot doel het Ministerie van Buitenlandse Zaken in staat te stellen om haar publieke taak, het beoordelen van kort verblijf visa (KVV), uit te laten voeren. Het specifieke doel van de gegevensverwerking is om het Ministerie van Buitenlandse Zaken informatie ondersteund te laten beslissen op aanvragen voor een kort verblijf visum.
(7.6) Leveren van gegevens aan het RIEC
Met behulp van de gegevens van de Inspectie SZW onderdeel AMF kunnen de partners in het RIEC gericht organisaties of natuurlijke personen aanpakken die voor problemen en overlast zorgen in de betreffende postcodegebieden.