239 verwerkingen
Sorteren op: Verwerking / Organisatie / Onderdeel / Nummer
Aankopen Openbare opslag (Melkpoeder/boter)
Uitvoeren regeling voor aankopen van bepaalde landbouwproducten voor openbare opslag.
Aanleveren gegeven Kustwacht Centrum (KWC)
Het veilighouden van de noordzee, kerntaak van de Kustwacht. De gegevens zijn nodig voor uitvoering van deze kerntaakt.
Adviseren zaakschade Technische Commissie Bodembeweging (Tcbb)
Adviseren over het verband tussen bodembeweging (bodemtrilling en bodemdaling/-stijging) door mijnbouwactiviteiten en zaakschade aan opstallen van burgers en andere organisaties (claimanten). Daarbij kan gebruikt worden gemaakt van externe deskundigen voor het onderbouwen en of opstellen van het advies. De adviesgegevens worden gebruikt voor onderzoek. De adviezen worden naar de claimant en betrokken mijnbouwmaatschappij gestuurd. Wettelijke basis: Mijnbouwwet, Hfd. 6 Adviseurs, Par 6.2.
Afhandelen klachten over SodM
Ondersteuning bij en uitvoeren van de behandeling van klachten die betrekking hebben op zowel de handelwijze van SodM als gedragingen van (medewerkers van) SodM. Uitoefening van het openbaar gezag : Algemene Wet Bestuursrecht (AWB)
Afhandelen tegemoetkoming planschade Rijksenergieprojecten
Afhandelen aanvraag tegemoetkoming planschade (zowel vermogensschade (waardevermindering van onroerende zaken) als inkomensschade). Zo’n wijziging is bijvoorbeeld de vaststelling van een inpassingsplan. artikelen 6.1, 6.4, 6.4a Wet ruimtelijke ordening artikelen 6.1.1.1, 6.1.3.1 Besluit ruimtelijke ordening Beleidsregel advisering planschadevergoedingen WJZ/13140027.
Archief (Infosource elektronische dossierinventaris)
Om te voldoen aan overige relevante wet- en regelgeving
Assisteren van buitenlandse bedrijven
Het helpen en adviseren van bedrijven uit het buitenland bij het opzetten en uitrollen van hun internationale activiteiten in Nederland.
AVG vragen- en klachtenbehandeling, onderzoeken en audits
Contactpunt voor betrokkenen over alle aangelegenheden die verband houden de verwerking van hun gegevens en de uitoefening van hun rechten (art 38 lid 4 AVG)
AVG vragen- en klachtenbehandeling, onderzoeken en audits
Contactpunt voor betrokkenen over alle aangelegenheden die verband houden de verwerking van hun gegevens en de uitoefening van hun rechten (art 38 lid 4 AVG)
Beantwoorden vragen en klachten van media, burgers en bedrijven
Tijdige beantwoording van vragen van media, burgers en bedrijven (e-mail burger en burgerbrief overig) door SodM en zo nodig doorgeleiding naar overige Rijksorganisaties. Opgelegd doel van Tweede Kamer (sinds 2012) is minimaal 80% tijdige beantwoording per jaar.