25 verwerkingen
Sorteren op: Verwerking / Organisatie / Onderdeel / Nummer
Adviseren over mijnbouwschade
Ondersteuning bieden bij verwerken van schademeldingen van de Commissie Mijnbouwschade die op grond van het Instellingsbesluit Commissie Mijnbouwschade adviseert , en het Instituut Mijnbouwschade Groningen die op grond van de Tijdelijke Wet Groningen adviseert.
Beantwoorden vragen van burgers
Tijdige beantwoording van vragen van burgers (e-mail burger en burgerbrief overig) door het kerndepartement en doorgeleiding naar overige onderdelen en andere ministeries. Opgelegd doel van Tweede Kamer (sinds 2012) is minimaal 80% tijdige beantwoording per jaar.
Behandelen (hoger-)beroepschriften
Verweren in (hoger-)beroepen, cassaties, verzoeken om voorlopige voorzieningen en verzetprocedures. Dit bestaat onder andere uit het opstellen van verweerschriften, het pleiten ter zitting en het voldoen aan veroordelingen, inclusief dwangsom bij termijnoverschrijving en proceskostenvergoeding.
Behandelen bezwaarschriften
Bieden van rechtsbescherming door verlengde besluitvorming, waarbij heroverweging van de beschikking waartegen het bezwaar zich richt centraal staat, inclusief dwangsom bij termijnoverschrijving en proceskostenvergoeding. Het bezwaar gaat over een beschikking die door de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland namens de betreffende opdrachtgever is genomen.
Behandelen klachten
Zorgdragen voor een behoorlijke behandeling van klachten gericht tegen feitelijke gedragingen van (medewerkers van) Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) ten behoeve van het oplossen van conflicten en het herstellen van vertrouwen.
Behandelen schadevergoedingsverzoeken
Zorgdragen van een behoorlijke behandeling van verzoeken om schadevergoeding als bedoeld in artikel 8:90 lid 2 Algemene wet bestuursrecht, verzoeken om schadevergoeding wegens onrechtmatige daad als bedoeld in artikel 6:162 Burgerlijk Wetboek en verzoeken om nadeelcompensatie.
Behandelen van Mijnbouwschademeldingen
Gebruiken voor (wetenschappelijk) onderzoek, statistiek of verbeteren beleid, waaronder beleidsevaluatie met betrekking tot de effectiviteit van de regelingen en onderzoek naar klanttevredenheid.
Behandelen Woo-verzoeken
Opstellen van managementinformatie, waaronder het samenstellen van rapportages en overzichten.
Communiceren met klanten met gebruik van Spotler
Communiceren met klanten en het versturen van serviceberichten/nieuwsbrieven vanuit Spotler.
Factureren en Innen Debiteuren Apparaatsadministratie
Het afrekenen met opdrachtgever voor geleverde diensten en/of producten. Het zo effectief mogelijk incasseren van vorderingen (zorgen dat op tijd betaald wordt met een zo klein mogelijk risico van non-betaling).